Geweldige customer experience dankzij financiering
Financiering
De digitalisering van onze samenleving is al jaren gaande, maar de pandemie heeft voor een stroomversnelling gezorgd. Ook in de fysieke wereld speelt digitalisering een steeds grotere rol. Een noodzakelijke zelfs, want klanten en bezoekers zijn op zoek naar een ultieme ervaring en digitale oplossingen realiseren die in veel gevallen. Eric Grimbergen, Financial Consultant bij Econocom Nederland, legt uit hoe financieringsoplossingen bedrijven hierbij ondersteunen.
“Autodealers hebben indrukwekkende showrooms nodig om hun potentiële klanten te verleiden tot een aankoop”, legt Eric uit. “En importeurs en klanten verwachten van die dealers dat zij elke drie, vier jaar hun showroom vernieuwen, om niet gedateerd over te komen. De marges op nieuwe auto’s zijn echter flinterdun, wat dealers dus voor flinke uitdagingen zet om de make-over financieel rond te krijgen.”
Apparatuur die niet 'core' is financieren (leasen) in plaats van kopen
Om hiermee om te gaan heeft een van de grootste autodealers van Nederland ervoor gekozen om zijn IT-apparatuur te financieren/leasen in plaats van deze te kopen. “Daardoor hoeft de dealer geen grote sommen geld ineens op tafel te leggen om nieuwe apparatuur aan te schaffen. Het bedrag wordt nu gelijkmatig verspreid over een bepaalde periode".
Financiële flexibiliteit om showroom aan te passen aan klant- en klare importeurseisen
Een ander voordeel is dat de dealer dankzij de financieringsovereenkomst niet jarenlang vastzit aan één indeling van de showroom. “Door gebruik te maken van onze oplossingen zijn de kosten inzichtelijker en beheersbaar en is het eenvoudiger de opzet van hun showroom aanpassen aan de veranderende wensen en eisen van bijvoorbeeld importeurs en klanten."
Ruimte om te investeren in de core business.
"Daarnaast is hun hard- en software altijd up-to-date en wordt de dealer op dit gebied volledig ontzorgd, bijvoorbeeld in geval van storingen. Op deze manier zorgen ze ervoor dat hun medewerkers altijd in staat zijn om hun werk goed te doen en dus niet stilvallen vanwege een defecte laptop of server.”
"Via deze digitale oplossing krijgen klanten toch een uitstekend beeld van de auto waardoor ze de stap tot aankoop beter voorbereid maken.”
Customer Experience op de eerste plaats
Wat enorm helpt bij het optimaliseren van de bezoekerservaring, is het aanbieden van state of the art technologie die de behoeften van bezoekers vervult. “Voor de autodealer leveren wij bijvoorbeeld de technologie waarmee verkopers digitaal de ideale auto van hun klant samenstellen. Deze kunnen zij vervolgens ook van alle kanten en op grote schermen laten zien. Het is voor dealers vandaag de dag kostentechnisch onmogelijk om auto’s in alle soorten en kleuren op voorraad te hebben. Via deze digitale oplossing krijgen klanten toch een uitstekend beeld van de auto waardoor ze de stap tot aankoop beter voorbereid maken.”
Ook dierentuinen en pretparken
Onderscheidend dankzij digitalisering
Eric vervolgt: “Dit is een perfecte oplossing voor de dierentuin, want met deze vloer onderscheiden zij zich van andere dierentuinen. Zo trekken zij dus meer bezoekers, terwijl de kosten voor deze vloer niet in één keer hoeven te worden opgehoest. Onze financieringsoplossing zorgt er namelijk voor dat de kosten worden gespreid en dat ook deze partij de financiële armslag houdt om andere investeringen te doen. Hierdoor kunnen zij zonder grote risico’s toch de juiste stappen ondernemen om succesvol te blijven en zelfs verder te groeien.”
Whitepaper
Lees in deze whitepaper "Financieren heeft de toekomst" hoe financieren toegang geeft tot de technologie die nu nodig is. En hoe dit helpt je bedrijf blijvend te laten groeien en je de concurrentiepositie verder verstevigt.
Econocom;
een kwestie van economisch denken.