BIS|Econocom winnaar Channel Award 2019
Nieuws
BIS|Econocom, dochtermaatschappij van Econocom Group, is tijdens het Channelweb Award Gala uitgeroepen tot winnaar in de categorie Specialized Reseller of the Year. De specialist in integratie en beheer van Audiovisuele & IT oplossingen in combinatie met interieurinrichting dankt deze award aan zijn ‘display-as-a-service’ aanbod voor de Royal Schiphol Group. Dit servicemodel, waarbij de gebruiker betaalt voor het gebruik en niet voor het bezit, is nieuw in de markt voor digitale displays.
De Channel Awards werden op 20 november jl. voor de achttiende keer uitgereikt aan bedrijven, personen en producten die zich hebben onderscheiden in de IT-channelmarkt. In de categorie Specialized Reseller of the Year werden vijf resellers genomineerd, die een bijzondere prestatie binnen hun specialisatie hebben geleverd. BIS|Econocom liet de vier andere genomineerden achter zich en voegde zich bij de winnaars uit andere categorieën, zoals Centralpoint, HPE, Copaco en Ingram Micro. De award bevestigt dat as-a-service een onderscheidende dienst is in de IT-markt.
As-a-service
De Royal Schiphol Group koos voor display-as-service voor het gebruik van drieduizend digitale informatieschermen op Amsterdam Schiphol Airport.
Op deze displays worden vertrek- en aankomsttijden, mededelingen en commerciële uitingen getoond.
Met display-as-service biedt BIS|Econocom een duurzame oplossing voor het gebruik van digitale displays, waarbij de opdrachtgever betaalt voor het gebruik van de schermen, terwijl BIS|Econocom eigenaar blijft en zorgt voor het onderhoud, service en beheer. Doordat BIS|Econocom de displays onderhoudt, worden onderdelen van afgeschreven schermen hergebruikt of gerecycled. Daarmee draagt de service bij aan een langere levensduur van de displays en het circulair gebruik van materialen. Dit past volledig in de strategie van De Schiphol Group, die de ambitie heeft om in 2030 afvalvrij te zijn en de duurzaamste luchthaven ter wereld te hebben.
Jean Pierre Overbeek, CEO van BIS|Econocom, is bijzonder trots op deze award. “De prijs is een erkenning voor ons as-a-service model. De succesvolle samenwerking met Royal Schiphol Group bewijst dat het model werkt in de markt voor digitale displays en andere Audiovisuele oplossingen. Duurzaam gebruik van technologie is de toekomst.”